Adress:
ClubKit
Grödingevägen 49 A
147 31 Tumba

info@clubkit.se

Innehar F-skattsedel
Organisationsnummer: 556813-5528

Köpvillkor
1. Allmänna villkor
Mellströms tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra
en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund
avses en fysisk person.
2. Beställning
Beställning av Mellströms produkter kan göras via www.mellstroms.se, e-post, fax eller via
telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.
Beställning är bindande från Mellströms sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.
Mellströms förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du
gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25%. Mellströms reserverar sig för
momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.
4. Betalning
Vi erbjuder i dagsläget våra kunder 4 olika betalningsalternativ
4.1 Postförskott
Postförskott innebär att du som kund betalar din beställning då du hämtar ut den på ditt
utlämningställe eller direkt till chauffören (hemleverans). Vid postförskott tillkommer en
extra avgift, i dagsläget 50:- för paket upp till 20kg, 100:- för paket som väger mer än 20kg.
4.2 Förskottsbetalning
Vid förskottsbetalning sätter du in summan som står på din orderbekräftelse på något av våra
konton. Därefter skickas varan hem till dig. Våra kontonummer är:
Bankgiro: 983-9192
Postgiro: 20551-8
Glöm inte att ange ditt beställningsnummer
4.3 Faktura
Fakturabetalning erbjuds endast företag och offentlig verksamhet efter sedvanlig
kreditprövning. Normala betalningsvillkor är 20 dagar netto. En administrationsavgift på 30:-
tillkommer vid fakturabetalning.
4.4 Kontant
Om du väljer att hämta dina varor direkt i butik kan du givetvis betala kontant vid
hämtningstillfället.
5. Leveranstid
Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi
kunden. Mellströms kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.
6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis
kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som
kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis
om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Mellströms förbehåller
sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid
leveransförsening.
7. Leveransvillkor/Leveranssätt
Våra varor levereras av Posten antingen från vårt eget lager eller direkt från någon av våra
leverantörer. I dagsläget erbjuder vi våra kunder 3 olika leveransalternativ. Du ser alltid den
totala fraktkostnaden i kassan när du lägger din order. Nedan följer information och
prisexempel om våra leveransalternativ.
7.1 Postpaket
Med postpaket bestämmer du själv när du vill hämta ut ditt paket. Paketet anländer till ditt
lokala hämtningsställe, exempelvis postkontoret eller konsumbutiken, därefter aviseras hem
till dig att ditt paket anlänt. Denna leveransform kan användas för paket som väger upp till
20kg. Går även att kombinera med betalformen postförskott mot en avgift, för närvarande 50:-
.
Prisexempel Postpaket:
0-5kg 99:-
5-15kg 149:-
15-20kg 199:-
7.2 Hemleverans
Genom att välja hemleverans får du ditt paket levererat till din dörr helgfri vardag mellan
17.00-21.00. När godset anlänt kontaktar posten dig för bokning av lämplig utkörningstid.
Därför är det viktigt att du lämnar ett telefonnummer där du kan bli nådd om du väljer detta
alternativ. Hemleverans lämpar sig främst för större försändelser. Kan kombineras med
betalalternativet postförskott mot en avgift, för närvarande 100:-.
Prisexempel Hemleverans:
10-20kg 299:-
20-35kg 399:-
35-50kg 499:-
7.3 Brev
Väljer du leveranssättet brev skickas försändelsen direkt hem till din brevlåda. Lämpar sig
bäst vid små leveranser, exempelvis tillbehör, MP3-spelare, etc.. Kan endast användas i
samband med förskottbetalning.
Prisexempel Brev:
0-3kg 60:-
8. Garanti
Vi lämnar, om inget annat anges 2års garanti mot material- och fabrikationsfel på våra
produkter. Vissa produkter har endast 1års garanti. Garantitiden anges alltid vid respektive
produkt. För att garantin skall gälla skall produkterna hanterats på det sätt som föreskrivs och
kan anses som normalt för produkten. Om du får problem med en produkt kontakta oss.
Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som
garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!
9. Öppet Köp /Ångerrätt
Mellströms tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars
returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i
originalemaballaget. Mellströms förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle
saknas, exempelvis bruksanvisning. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.
Kontakta oss gärna vid tveksamheter
10. Reklamation
Mellströms tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut
felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga
fel. Sådana fel skall rapporteras direkt till chaufför eller vid hämtningstillfället. Dolda fel skall
anmälas till oss inom 3 arbetsdagar från det att du mottagit varan.
11. Outlösta paket
Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 495:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid
utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag
görs.
12. Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande
från personen ifråga, exempelvis vid tecknande av abonnemang eller vid köp på avbetalning.
Detsamma gäller även för e-postadresser.
13. Reservation
Mellströms reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Köpvillkor

1. Allmänna villkor

ClubKit tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning kan göras via www.clubkit.se, e-post, eller via telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

ClubKit förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25%. ClubKit reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

4. Betalning

Vi erbjuder i dagsläget våra kunder 4 olika betalningsalternativ

4.1 Postförskott

Postförskott innebär att du som kund betalar din beställning då du hämtar ut den på ditt utlämningställe eller direkt till chauffören (hemleverans). Vid postförskott tillkommer en extra avgift, i dagsläget 50:- för paket upp till 20kg, 100:- för paket som väger mer än 20kg.

4.2 Förskottsbetalning

Vid förskottsbetalning sätter du in summan som står på din orderbekräftelse på något av våra konton. Därefter skickas varan hem till dig. Vårt kontonummer är:

Bankgiro: 663-8969

Glöm inte att ange ditt beställningsnummer

4.3 Faktura

Betala mot 14-dagars faktura: I en fysisk butik kan du alltid känna och klämma på varan innan du betalar. Det tycker vi är bra. Då är du nämligen alltid säker på att du betalar för det som du faktiskt vill ha. Till skillnad från andra betalsätt på nätet fungerar faktura precis på detta sätt – varan först och betalning sen

Villkor för faktura: Du måste vara över 18 år. Inga betalningsanmärkningar. Din adress måste vara samma adress som du är folkbokförd på.  

4.4 Kortbetalning

 (VISA, Mastercard)

Observera att det inte är möjligt att betala med kort som är utställda av utländsk bank. När du väljer att betala med kort så behöver du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på baksidan.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma när det gäller vårt beställningssortiment (t.ex. föreningskläder). I sådana fall kontaktar vi kunden. ClubKit kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. ClubKit förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Leveransvillkor/Leveranssätt

Våra varor levereras av DHL från vårt eget lager eller direkt från någon av våra leverantörer. I dagsläget erbjuder vi våra kunder 2 olika leveransalternativ. Du ser alltid den totala fraktkostnaden i kassan när du lägger din order. För enkelhetens skull har vi samma låga standardpriser - oavsett vikt. Vid eventuella specialfall som t.ex. skrymmande varor, så kontaktar vi kunden om vi behöver justera fraktkostnaden.

För order över 1500 kr så bjuder vi på frakten!

 

7.1 DHL Servicepoint

Med servicepoint bestämmer du själv när du vill hämta ut ditt paket. Paketet anländer till ditt lokala hämtningsställe, exempelvis kiosken runt hörnet eller ICA-butiken, därefter aviseras hem till dig att ditt paket anlänt. Denna leveransform kan användas för paket som väger upp till 20 kg. Går även att kombinera med betalformen efterfrakt (motsv. postförskott) mot en avgift, för närvarande 50:-

Prisexempel :

Vikt

ServicePoint

DHL Paket

0-20 kg

60:-

80:-

 

7.2 DHL Paket

Väljer du leveranssättet DHL Paket skickas försändelsen direkt till angiven adress. Lämpligt vid större försändelser till klubbens kansli t.ex. Observera att adressen måste vara bemannad dagtid, för signering vid leverans.

Detta alternativ gäller endast inom sverige.

För beställningar från andra länder - kontakta oss för en prisuppgift.

Ordering internationally? Contact us for a price estimate!


8. Öppet Köp /Ångerrätt

ClubKit tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. ClubKit förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta oss gärna vid tveksamheter

9. Reklamationer

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel. Sådana fel skall rapporteras direkt till chaufför eller vid hämtningstillfället. 

11. Outlösta paket

Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 395:-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga.

Vad som avses med personuppgifter:

Detta innefattar personuppgifter (så som/na) namn, e-postadress adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår site automatiskt medger, så som ip-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som dirigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc

Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du handlar hos oss kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig.

Vi kommer aldrig låta tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är ofullständiga eller fel har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

Anti-SPAM policy

E-post utskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till våran verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt från en länk i e-postmeddelandet. Detta ska kunna ske utan att kunden måste göra en inloggning eller liknande.


13. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

 

14. Reservation

ClubKit reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.